• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sökt samlingslån är det vettigt med rak amortering ?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Wasa och swedbank var riktigt sega men jag väntar tills imorgon förmiddag men känner egentligen att det inte är nån idé.

Bästa räntan hos Wasa ligger ju på 4,45%.

Bästa räntan på swedbank ligger på 3,84 % men kommer ju få betydligt högre ränta där än vad Ica, SEB samt Forex redan har erbjudit...
 

Tänkaren

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
18 Maj 2019
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Haha förstår mig inte riktigt på deras tänk. Fick nästan ICAs bästa ränta men BN drar till med en ränta som är nästan deras värsta.

Månadskostnad :
Ica : 2196 kr
BN : 5198 kr

Är detta enbart räntan?
Får inte ihop totalen annars,
2196 x 12 månader x 10 år = 263 520 k.
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Tack, missade 15 år. Men grattis till lånet. :)

Tack har dock inte signerat något än så ska inte ropa hej än.

Hur som helst så är det fortfarande sjuka summor man betalar för att få låna pengar.

Ica tar 100.149 kr i enbart ränta.
BN tar 641.021 kr i enbart ränta.
 

Tänkaren

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
18 Maj 2019
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Tack har dock inte signerat något än så ska inte ropa hej än.

Hur som helst så är det fortfarande sjuka summor man betalar för att få låna pengar.

Ica tar 100.149 kr i enbart ränta.
BN tar 641.021 kr i enbart ränta.
Jo, på 15 år. BN är galet, värre än ett okej kreditkort. Räkna på vad det kostar med sms lån så blir summan ännu värre. Jag har själv Ica banken riktigt nöjd med dom. Enkelt att se kontostatus och det är även rak amortering som gör att du enkelt utan att ha betalat mer i ränta i början kan lägga om lånen efter ett tag men räntan blir nog inte lägre.
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Jo, men det är på 15 år. Räkna på vad det kostar med sms lån eller kortkredit så blir summan ännu värre. Jag har själv Ica banken riktigt nöjd med dom. Enkelt att se kontostatus och det är även rak amortering som gör att du enkelt utan att ha betalat mer i ränta i början kan lägga om lånen efter ett tag men räntan blir nog inte lägre.

Ja absolut visst är det så det går ju inte att jämföra.
Och klart dem måste få betalt för att dem lånar ut pengar. Men sjukt ändå när man tänker på vad det kostar.

Men är du säker på det med ICA banken ? För i beskrivningen står det Annuitetslån.
Är detta fel ?
 

Tänkaren

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
18 Maj 2019
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Ja absolut visst är det så det går ju inte att jämföra.
Och klart dem måste få betalt för att dem lånar ut pengar. Men sjukt ändå när man tänker på vad det kostar.

Men är du säker på det med ICA banken ? För i beskrivningen står det Annuitetslån.
Är detta fel ?

Ännu en gång. Jag har tydligen läst en gammal vilkors dokument. Det är annuitetslån.
Ska nog själv lägga om mitt lån inom kort.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp